söndag 9 september 2012

PROCESS---FILM

Processdokumentation aug-sept. ATT JOBBA MED EGEN FILM.    Att få göra en egen film lät väldigt roligt och spännande. Jag ville att min film skulle ge inspiration, vara intressant och även lite rolig. Efter mycket funderingar blev det en episk film som är uppbyggd kring ett tema. Temat handla om kunskap. Hur lär sig barn?  Filmens rubrik blev -- Barnens Väg Till Kunskap. ........Efter en hel del reseach visste jag vilka bilder som var intressanta och som kunde förmedla mitt budskap och mina frågeställningar. . Jag fastnade för några kreativa videofilmer, där jag hade fångat barnen i sina lärmiljöer. Jag laddade ned ett gratis storyboard från Appstor. Och började fila på mitt manus. Manuset blev beroende av vad som fanns tillgängligt. Jag tyckte att inledningen var viktig. Den skulle ju locka publiken att stanna kvar och se filmen. .........Dags att testa Imovie. Det var ett ju tag sen jag var på ped.kursen men det va bara att testa sig fram. Det var väldigt roligt. Jag valde att själv berätta och förmedla mina funderingar och reflektioner i min film. ..........Med hjälp utav både bilder och videoinslag så ville jag fånga publikens uppmärksamhet. Jag ville också involvera tittarna med hjälp utav olika frågeställningar som de själva kunde se olika samband och reflektera över.  Bilderna och videoepisoderna skulle beskriva bla.  -Min roll som pedagog. - Barnens glädje, lust och kreativitet.  - Även lite tips och idéer.  ...........Jag försökte också förstärka vissa bilder med olika ljudeffekter och även med texter på bilden. För mig var det viktigt att slutsatsen på filmen skulle återkopplas till budskapet som fanns. ...........När  filmen till slut blev färdig så kände jag mig faktiskt riktigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar